Semester!

Jaha, nu har en vecka gått av semestern och än har man inte gjort nån nytta. Däremot har vi hamnat nere i Väse hos Ks mor. Körde ner natten mot fredag. Lite jobbigt med hunden som pep halva vägen och att jag blir så seg och trött. Men det gick ändå bra....hela vägen till Sala...då K körde på ett roadkill....(av storleken att döma säger K att det var en hare, jag säger björn :P så det är svårt att avgöra vad för slags djur det var)....detta okända roadkill slog sönder en grej som håller ihop avgasröret därunder så det började släpa på backen och låta utav h-vete. Så vad gör man då...mitt ute efter motorvägen utan att ha en aning om hur långt det är till närmsta verkstad, och än mindre vilket håll den ligger åt. Efter många om och men så hissade K upp bilen med domkraften och band ett snöre runt röret som höll ihop det ett tag och sen gav vi oss ut att leta efter en verkstad. Dom fixade det på en gång och inte särskilt dyrt var det heller...underbart!! Sen tog vi oss hem de sista 20 milen utan problem.

Eftersom K bara hade sovit 20min av färden och jag 2h så var vi minst sagt slitna igår. Han somnade vid halv åtta och jag vid nio. Tyvärr så har hunden försökt väcka hela huset sen kl 4  på morgonen så sovmorgon kunde man se sig i arslet om.

Och idag har också varit slött, blev en tur till Ks kompis där vi åt pizza och såg 2 filmer. Sen en snabbis förbi en annan kompis och efter det hem igen. Nu har vi ätit och är nöjda och belåtna :P Strax läggdags igen. Vi har nu bokat hotell i Göteborg, i morgon till på måndag. Skulle vara skapligt väder där i morgon så vi tänkte ta en liten båttur till nån fästning, har glömt vad den hette nu, och strosa runt lite samt en tur till Liseberg. På måndag får det väl bli något museum eller nåt för det skulle regna hela dagen :(

På återhörande...

//e

Kommentarer
Postat av: Annso

Men satan vilken otur! Tur att det löste sig!!

2009-07-25 @ 22:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0