Ljuva måndag

Jaha, då har det gått ännu en vecka och återigen inne på en vecka då jag jobbar 6dagar inklusive helgen. Vilket visserligen är skönt då man ibland har alldeles för mkt i huvudet för att bara kunna sitta och häcka. Idag blir det 4e stängningen på 5 dagar, skönt med sovmorgon.

Idag har jag lyckats dammsuga...en bedrift i sig, insåg att jag hade alldeles för mkt blad från min bonsai liggandes på golvet och fick lite ångest. Stackarn tappar alldeles för mkt blad för att det ska vara hälsosamt. :( Men däremot har min lilla döende stackare fått lite liv i sig, han har varit döende fram och tillbaka sen några år men han lyckas alltid återhämta sig, en stark liten rackare. Måste plantera om fanskapen snart också, suck.


Hittade en bild som liknar mitt bonsaiträd.


På tal om blommor så ringde jag Interflora och sa att buketten jag fick av älskling inte var riktigt glad...den såg lite hängig ut redan i lördags men jag tänkte att den kanske skulle återhämta sig, men icket...så jag ringde som sagt och sa det, och supertrevliga fröken som jobbar där (jag har för övrigt praktiserat där några veckor hösten -07 och hon var lika trevlig då! Alla där är mkt trevliga iofs..) sa att dom genast skulle skicka en ny, vilket blir i morgon eftersom jag jobbar kvällen idag...en ny likadan, sa att jag ville ha en sån för det är ju liksom grejen... Såå, en eloge till Interflora! Visserligen skulle den varit fin redan från början men dom är så trevliga och tillmötesgående så det gör inget ändå.

Såå, det var dagens bästa...nu till dagens sämsta...
Jag håller på att bli tokig på att K liksom sitter där borta i sin lilla bubbla och det inte går att få tag i människan! Dels blev jag lite besviken över att han inte ringde i lördags eftersom jag ville tacka honom för blommorna och att jag ville prata med honom för jag saknade honom så mycket.
Och jag blir vansinnig när det inte ens går att skicka ett sms till honom utan att det ska ta flera dagar för det att nå honom. Skickade då ett igår och det har fortfarande inte kommit fram. Men eftersom jag inte kan göra så mkt åt situationen så får jag gott sitta och vänta på att HAN ska höra av sig.........som vanligt med andra ord.

Jag tror att jag ska promenera till jobbet idag, vore skönt. Lite kyligt men det har inte hindrat mig förut...har blivit alldeles för bekväm.

Förresten så såg jag Bolt för nån dag sen...maken till söt hund =)



Och krarate-hamstern i bubblan :P hehe.

Nåväl, på återhörande.

//e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0