Spolarvätska och bastuaggregat.

Fiiifan vad kallt det har blivit...usch! Sitter hos mor och far och ser ut över fjärden...fantastisk utsikt, det är vackert. Snokade igenom morsans dator och hittade den här bilden för att beskriva hur det ser ut, märk väl att den är tagen för 1 år sedan och inte världens bästa...men den har sin charm.



Tänkte att, närjag ändå är här, skulle tvätta det som blev över efter min tvättdag i måndags...dvs lakan och sängkläder...baktanken var ju att mina föräldrar,som har 50års erfarenhet av lakansdragande, kunde ta hand om efterarbetet för hur jag än vrider och vänder på saken så inser man det är lite svårt att göra det själv och samtidigt få dom släta och fina.

Jag skulle lätt kunna bo såhär, nära till vattnet och att ha större möjlighet med husdjur...vad skönt, bara gå ner till vattnet och doppa sig på sommaren och på vintern när det är kallt så kan man bara kliva upp och öppna dörren för å släppa ut de morgonpigga vovvarna jag skulle ha =) Dock vet jag inte om läget är det bästa, hade kanske inte i första hand skaffat tomt utanför råneå utan troligtvis längre söderut.

Ååh vad jag saknar min pojke...dagarna kan inte gå nog fort just nu...men till veckan kommer han :D Då blir det veckas vila och sen fullt upp. Den 28e november är det flyttdags, gillar du att bära flyttlådor är du välkommen att höra av dig ;) Så det blir nog flyttande för oss hela helgen, på fredag tänkte jag att vi skulle flytta över alla grejer...och på lördag är det flyttstädning som gäller, sen samma kväll har vi julfest med jobbet så då får man väl ta en paus =)
Kommer säkert att ta ett tag innan man får allt iordning i nya lägenheten så det blir en hel del pysslande veckan efter. Sen åker vi ju till London.
Insåg igår att den 8e december, samma dag vi flyger dit är vårat 1år jubileum för när vi träffades första gången i Bålsta....oj vad tiden går. Och vad nervös man var den där lördagen han skulle komma, vi hade öppet hus på skolan samma dag och det var svårt att koncentrera sig på det =P Men sen när han väl kom så släppte allt. Vi har alltid haft lätt att prata med varandra...även om det bara varit strunt många gånger...=) Och jag kommer aldrig glömma vad han sa efter han åkt (förutom att jag var lika lättläst som bibeln på latin) "tänk....om jag inte hade kysst dig då....då hade du legat där alldeles okysst." Tyckte det var lite gulligt sagt =) Och ja, resten är historia...

Nä om man skulle börja fundera på hemfärd snart.....

//e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0